Milyen mély a nyúl ürege?! - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://neoblogja.blog.hu/2020/03/04/miert_ter_el_az_online_enkepunk_a_valosagtol/full_commentlist/1#c38246808
Válasz erre: Miért tér el az online énképünk a valóságtól?
2020-03-06T07:19:40+01:00
2020-03-06T07:19:40+01:00
Harari
http://blog.hu/user/1406764
A problémafelvetés megalapozott, a helyzetleírás sok helyen túlzó (nem tényszerű, inkább vélelmezésen alapul), a megoldási javaslat teljesen ellentétes a lényegi mondandóval: "...Amíg nem emeled fel a fejed, addig nem fogod látni a valóságot....gyere és látogass el a Facebookon a Pol „lájk” Közösségi érték(t)rendek csoportba.." totális ellentmondás, hogy a virtualitás túlburjánzása és a való-világbeli személyes kapcsolatok eltűnése elleni küzdelem reális terepe egy másik virtuális csoport kialakítása lenne, pláne a FB-on és még csak nem is egy alternatív platformon, hogy ne örökké ezt a minden kommunikációt bekebelező kisgömböcöt favorizáljuk tovább, egyébként érdemtelenül (és agyatlanul).
https://neoblogja.blog.hu/2020/02/12/romantika_helyett_kozossegi_media_es_ingyen_online_szex_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c38163558
Válasz erre: Romantika helyett közösségi média és ingyen online szex a 21. században
2020-02-13T12:40:35+01:00
2020-02-13T12:40:35+01:00
Sir Galahad
http://blog.hu/user/54910
Hova lett? Legyőzte, kiölte a modern feminizmus.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38059330
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-16T22:12:00+01:00
2020-01-16T22:12:00+01:00
Gery87
http://blog.hu/user/958373
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047750" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047750 );">@Gondir</a>: <br />
<br />
Hiányos szókincs = hiányos tudás, ismeretek, gyenge kifejezős képesség.....<br />
Ha így egyszerűbb.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38059322
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-16T22:09:29+01:00
2020-01-16T22:09:29+01:00
Gery87
http://blog.hu/user/958373
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047368" class="reply_nick_1406764" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047368 );">@Harari</a>: <br />
<br />
Ezzel nagyon is egyetértek.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38059308
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-16T22:04:07+01:00
2020-01-16T22:04:07+01:00
Gery87
http://blog.hu/user/958373
Látom sokan mentegetik itt a "fiatalokat" hogy hát más világ van, meg "mi szükség régi szavakra.."<br />
Vannak új szavak, amiket ők ismernek és vannak régebbiek amiket meg az idősebbek.<br />
De nem ez a lényeg....<br />
A bő szókincs azért fontos mert feltételezi hogy az illető olvasott, tájékozott, nagy a befogadóképessége, érdeklődő....sok témában jártas stb.<br />
Ez fontos és hasznos, még akkor is ha amúgy nem sok hasznát veszi egy kifejezésnek, szónak a mindennapi életben, mert pl már nem része annak.<br />
De szélesedik a látásmódja, empatikusabb, toleránsabb lehet mert "több mindenről tud" ezzel több mindent is átlát, megért....<br />
<br />
Amikor valaki úgy fejezi ki magát hogy" benne van a baszásban ilyen kis szarság...izé...ami rámegy egy ilyen kis gecire....faszomtudja mire" (átlagos hétköznapi példa korosztálytól függetlenül!)<br />
Na azzal nem az a fő baj hogy káromkodik.<br />
<br />
Hanem hogy megmutatja hogy az illető képtelen kifejezni magát, se időt, se energiát nem fordít a kommunikációra...<br />
Milyen érzelemvilága, problémamegoldó képessége, vitakultúrája, szocializációja lehet egy ilyen embernek?<br />
A szókincs mögött tartalom is van....egy "baszásizé" mögött mi van? "lófasz"...semmi....lelki szegénység.<br />
<br />
Az ismeretek, a nyelv magasabb szintű megértése és használata nem arra kell hogy "feltartott kisujjal" teát szürcsölve diskurálhasson az ember elvont dolgokról a klubban...<br />
Hanem hogy jól megértse és megértesse magát a világban.<br />
<br />
Én igenis látom a romlást....nem a szavak kicserélődése, elhalása, újak bejövetele a probléma hanem ami mögötte van:<br />
Az elprolisodás.<br />
Valaha polgári társadalomnak neveztük azt ami volt, vagy ami felé törekedtünk.....
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38050778
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-14T12:39:26+01:00
2020-01-14T12:39:26+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048476" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048476 );">@Macropus Rufus</a>: nyilván nem ősmagyar szó a kopíroz (inkább a németből jött mint az angolból) , de tényleg nagyon régóta használják pauszpapíros átrajzolásra meg fényképnagyításra
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38050746
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-14T12:26:47+01:00
2020-01-14T12:26:47+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047138" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047138 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: ezek egy része 10 év múlva már sehol nem lesz, más része meg volt régebben is, hogy lájkot osztassz vagy lapot az az osztás szó szempontjából irreleváns. harmadrészt meg átlagember szájából szvsz a számítógép se hangzott el más sok éve, vagy laptoja van vagy pécéje vagy simán gépe, vagy internete.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38050730
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-14T12:19:30+01:00
2020-01-14T12:19:30+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047036" class="reply_nick_1157834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047036 );">@midnightcoder2</a>: attól még boldogbékeidős pesti Béla ugyanannyit találkozott vele mint iphonefüggő pesti Béla
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38050260
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-14T09:38:01+01:00
2020-01-14T09:38:01+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38049910" class="reply_nick_1250231" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38049910 );">@szánmonoxid</a>: Kár, hogy csak ennyire futja. Csak emlékeztetőül:<br />
1. nem mondtad meg, hogy milyen fiatalok milyen szavai <br />
hiányoznak;<br />
2. nem mondtad meg, hogy a kért szavak és kifejezések Balassinál mit is jelentenek (én tudom, hogy mit jelentenek, arra lennék kíváncsi, hogy te tudod-e);<br />
3. rohadtul nem vagy tisztában azzal, hogy miért kerülnek be új szavak egy nyelvbe. Elárulom, nem csak azért mert nincsenek még meg az adott dolgok nevei.<br />
4. A trágár beszéd kurvára nem helyettesíti az érvelést. És ha én ostoba pöcs vagyok, akkor - csak hogy a megfelelő regiszternél maradjunk - te meg egy tudatlan, öntelt fasz. <br />
<br />
De mivel ez nem visz sehova sem, tedd félre a frusztráltságod.<br />
Tehát: várom a válaszodat a kérdéseimre.<br />
PS.: nyilván azért hívják a Felvidéken párkinak a virslit, mert nem volt meg a szó, hogy virsli. Vicces vagy.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38049910
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-14T02:31:35+01:00
2020-01-14T02:31:35+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048414" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048414 );">@Gondir</a>: <br />
Ezeket a szavakat nem ismered?<br />
Mondtam, hogy a hozzád hasonló hülyékről szól a cikk.<br />
<br />
"Mert szerintem minden magyar anyanyelvűnek szava a technika meg a szalonna, virsli és mustár, és konyha."<br />
Az, te ostoba pöcs, mert nem volt rá magyar szó, amikor bekerültek a nyelvbe. De a kopi, múv és egyéb hasonló, hozzád hasonló barmok által használt szavakra már van szó a magyarban, annak ellenére, hogy te a szűk agyaddal azokat nem ismered.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048496
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:15:20+01:00
2020-01-13T17:15:20+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048486" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048486 );">@Macropus Rufus</a>: OK, akkor kérem az anyanyelv szava kifejezés definícióját... Mert szerintem minden magyar anyanyelvűnek szava a technika meg a szalonna, virsli és mustár, és konyha. Szóval mit jelent ez: anyanyelvi szó? És akkor most csak még egy kérdés: szerinted a felvidéki palócnak ugyanaz az anyanyelve, mint nekem az ország közepén????
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048494
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:14:39+01:00
2020-01-13T17:14:39+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048484" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048484 );">@Gondir</a>: okés akkor neked is. <br />
A vita alapját kellene meghatározni: mi számít szókincsnek.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048490
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:13:35+01:00
2020-01-13T17:13:35+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048476" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048476 );">@Macropus Rufus</a>: Ballasi nem neked szólt ))))
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048486
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:13:08+01:00
2020-01-13T17:13:08+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048460" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048460 );">@Gondir</a>: előbb azt határozzuk meg, hogy mi számít szókincsnek. Az anyanyelv szavai vagy bármilyen szó. Mert ha bármilyen akkor a cikk értelmetlen. Ha az anyanyelvű szavak terén van csökkenés (az idegen szavak bejövetele miatt) akkor ez így már teljesen más.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048484
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:12:51+01:00
2020-01-13T17:12:51+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048476" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048476 );">@Macropus Rufus</a>: Már bocsánat, de pont most hallhattad, hogy így használtuk 6-10 éves korunk között. Használtuk, tehát van (volt). De mi van a technikával meg a szalonnával? Ezek magyarul vannak? Mustár, virsli? Konyha? Asszony? Kard? Tehén? Hallgatlak. (Ballasit meg várom.)
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048478
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:09:44+01:00
2020-01-13T17:09:44+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048334" class="reply_nick_1250231" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048334 );">@szánmonoxid</a>: <br />
<br />
Így igaz, de csak sorosista szemszögből.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048476
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:09:31+01:00
2020-01-13T17:09:31+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048368" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048368 );">@Gondir</a>: "Nem másolta, nem lemásolta, hanem átmásolta, azaz rendesen magyarul kopírozta."<br />
kopírozás soha nem volt magyar szó. Az angol copy-ból lett származtatva, és a jelentését te magad írtad le: átmásol. De lehet még másol, sokszorosít és többszörösit. Kopíroz ilyen nincs.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048460
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T17:02:46+01:00
2020-01-13T17:02:46+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048444" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048444 );">@Macropus Rufus</a>: Valszeg egyikőtök sem olvasta el az írást, amire hivatkoztok. Az arról, szól, hogy azok a gyerekek, akiknek szociális környezete nem teszi lehetővé a kidolgozott kódhoz való hozzájutást, ezen belül egy erős szókincshez, azok hátrányban vannak azokkal szemben, akiknek meg igen. Ez tény, és nem arról szól, hogy a fiatalok szókincse hiányos. Annak a fiatalnak a szókincse hiányos, aki nem jut hozzá megfelelő mennyiségű és minőségű nyelvi inputhoz. És akkor most nem fogok a magyar oktatásügy helyzetére utalni és annak következményeire. Szóval térjünk vissza az eredeti kérdésre: milyen fiataloknak milyen szókincsbeli hiányosságairól van szó. Itt, nálunk. Most.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048444
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:52:37+01:00
2020-01-13T16:52:37+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047620" class="reply_nick_34319" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047620 );">@Reggie</a>: "Tehat, ha egy egyetemi tanar azt mondja, akkor az mar egy kutatas? a.te.ervelesi.hibad.hu/tekintelyre-hivatkozas"<br />
hmmm... értem.<br />
a) eredeti érv: mivel Aurora86 nem látja/tapasztalja a környezetében a szókincs csökkenést ezért ez kvázi nem is létezik (mivel még tanulmány sincs erről. Érvelt)<br />
b) megkapta a linket amiből kiderül, hogy azért nem zörög a haraszt. (am. nem tanár hanem prof. A kettő nem ugyan az)<br />
c) erre te meg megmondod a frankót: mivel egy tanár mondja az már nem kutatás..Érzed ugye, hogy a bibi?<br />
<br />
Pl. ott, hogy elfejted megcáfolni azt amit én állítottam. Pontosabban a prof. állított. Az nem cáfolás, hogy azért hülyeség mert ő mondta...
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048414
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:41:37+01:00
2020-01-13T16:41:37+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048384" class="reply_nick_1250231" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048384 );">@szánmonoxid</a>: Na ez a magyar nyelv nem változott 500 éve szinte semmi, azért túlzás ))). Hogy te érted Balassit? Akkor lássuk: Vitézek mi lehet e széles föld felett szebb dolog az végeknél? /Holott kikeletkor az sok szép madár szól, kivel ember ugyan él.<br />
Kérem a következő szavak jelentését:<br />
holott, kikelet, ugyan él. És akkor talán vess egy pillantást a névelőkre...<br />
Lássunk még néhány dolgot:<br />
párduc kápa, sétáló palota - mik ezek? Az széles mezőt széllyel nyargalják = mit is csinálnak? Mi az a csataviselés? google nem ér, fejből, OK?
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048402
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:36:30+01:00
2020-01-13T16:36:30+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
Nem, kedves barátom, nem. Rólad szól, aki azt hiszi, hogy tudja a tutit, miközben egyszerű lingvicista elfogult. Amúgy ez az utóbbi megszólalásod elárulja, hogy hiányos a szókincsed, csak a gyerekek hülye szavát tudod ide írni. <br />
Akkor lássuk: korlátolt, szűklátókörű, tudatlan, nagyképű és modortalan vagy. Láthatólag nem értesz a kérdéshez, mert akkor arra válaszolnál hogy: milyen szavak hiányoznak? Honnan tudjuk? Szóval továbbra is: óvatosan, megfontoltan a minősítésekkel. Ja, és hátrább az agarakkal ))))
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048388
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:32:48+01:00
2020-01-13T16:32:48+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048368" class="reply_nick_594459" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048368 );">@Gondir</a>: <br />
Jól van, azt hiszem, a hozzád hasonló hülyékről szólt a cikk.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048384
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:31:09+01:00
2020-01-13T16:31:09+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047370" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047370 );">@Macropus Rufus</a>: <br />
És még csak nem is a magyarokról írta, ahol ez még aggasztóbb. :-)<br />
Amikor azért kell regényeket zanzásítva és "mai nyelvre" átírva kiadni, hogy a gyerekek megértsék, az bizony elég szomorú képet fest a gyerekek szókincséről és szellemi képességeiről. Ráadásul a magyar olyan nyelv, ami elég keveset változott az utóbbi kb. 500 évben, összevetve mondjuk az angollal. Balassi versei átlagos szókincsű és értelmi képességű gyereknek ma is érthetőek, pedig az 1500-as évek közepén írta őket. Shakespeare vagy Robert Burns egy mai angolnak elég fogós, a Burns-kötetekben általában széljegyzetek vannak, hogy egy-egy szónak mi a mai változata. Ennek ellenére nem modern angolra átírva adják ki a verseit, hanem szél- vagy lábjegyzetelve.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048368
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:24:53+01:00
2020-01-13T16:24:53+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38048340" class="reply_nick_1250231" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38048340 );">@szánmonoxid</a>: Nagyon sajnálom, hogy te nem tudsz magyarul. kopizik pl. teljesen magyar. És mindenki számára világos, aki használja. Emlékeszem, hogy a 60-as években mi is kopíroztunk, és nem másoltunk. Másolni ui. azt jelenti, hogy fogom magam, pl. egy tollat és lemásolom az eredetit. Kopizni meg mást jelent, mint tudjuk. Ahogy kopírozni is azt jelentette, hogy a rajz fölé tett az ember egy pauszt pl. és arra átmásolta az eredeti rajzot. Nem másolta, nem lemásolta, hanem átmásolta, azaz rendesen magyarul kopírozta. <br />
És ez így megy már évezredek óta. Sajnállak, mert ha ez a szemlélet általános lett volna, akkor ma te enm ennél kolbászt meg szalonnát, és nem tanulhatnál pl. mechanikát, de még számítástechnikát sem ( apropó, ez hogy is van magyarul?). Tehát összefoglalva: még mindig nem tudjuk, hogy milyen szavak hiányoznak, és milyen felmérés alapján tudjuk ezt. Addig itt csak szócsépélés folyik. Ja meg persze ez a másik leszólása, mert nem úgy beszél, ahogy a megszólaló, azaz annak a fikázása megy, hogy az egyik beszélő variánsa devalváltabb egy másik megszólaló nyelvi változatához képest. Tehát: amíg nincs válasz a ki a fiatal, és milyen szavak hiányoznak kérdésre, addig hátrább az agarakkal.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048366
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:24:03+01:00
2020-01-13T16:24:03+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047368" class="reply_nick_1406764" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047368 );">@Harari</a>: <br />
Az a baj az olvasással is, hogy a mostanában fordított könyvek többsége ugyanolyan szegényes szókincsű, mert innen-onnan szalajtott, sem a forrásnyelven, sem magyarul nem igazán jól beszélő, nem igazán olvasott emberek fordítanak, szűk határidőre, fillérekért. Szóval hiába olvas a szerencsétlen, ha amit olvas, az is gyenge minőségű.<br />
Elég összevetni a Harry Pottert vagy akár a Trónok harcát A Gyűrűk Urával. Annak idején valóban csak az fordíthatott, aki tudott is fordítani, ma kb. bárki, akár alapfokú nyelvtudás nélkül is.<br />
És az a baj, hogy meg is teszik, és munkát is kapnak, mivel a fordíttatónak többnyire kizárólag az ár számít, a minőség nem.<br />
<br />
(Egy könyvkiadónál dolgozó ismerősöm mesélte, hogy kiadtak fordítandó regényt próbafordításra, a közepéből ragadtak ki egy kissé fogósabb részt, kb. 300 szónyit, mindenkinek ugyanazt a 300 szót - a fordításra jelentkezők többsége a próbafordítások tanúsága szerint meg sem értette, miről szólt a szöveg. És ha már jelentkeztek regényfordításra, az bizonyára azt jelenti, hogy máshol már kaptak munkát ilyen tudásszinttel.)
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048340
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:09:23+01:00
2020-01-13T16:09:23+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047138" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047138 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: <br />
Lófaszt, a 90-es évekig számítógép volt, csak az ifjabb és idiótább generáció kezdte el használni a kompjúter szót, egyéb olyan szavakkal együtt, mint a múvol, kopizik és hasonlók.<br />
Ezek nem bővítik a szókincset, hanem csak igénytelen szóhasználatot jeleznek, meg esetleg azt, hogy a használójuk annyira ostoba, hogy nem tudja, hogy mondják ezeket magyarul.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048334
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:05:39+01:00
2020-01-13T16:05:39+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046958" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046958 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: <br />
Ezek szerint nem csak te vagy idióta, de a gyerekeid is.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38048312
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T16:02:13+01:00
2020-01-13T16:02:13+01:00
szánmonoxid
http://blog.hu/user/1250231
Gondolom, az az oka, hogy a gyerekek ma már nem olvasnak, max. ilyen blogokat meg Indexet, ahol szintén hiányos szókincsű, írástudatlan, magyarul csak makogó idióták írogatnak, akik a magyar szavak ismeretének hiányában angol divatszavakkal hányják tele a cikkeiket, élen a sixx nevű faszfejjel.<br />
Ez azoknak a felelőssége is, akik alkalmazzák őket újságíróként.<br />
(Az Index csak egy példa, a 444 ugyanilyen szar, de a másik oldal firkászai úgyszintén.)
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047798
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T13:54:46+01:00
2020-01-13T13:54:46+01:00
Lángharcos
http://blog.hu/user/58756
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047304" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047304 );">@Macropus Rufus</a>: Persze, mert ez egy személyes benyomás. Olyan, mint amikor valakinek összejött egy könnyű szülés, viszonylag fájdalommentesen és gyorsan, és utána nem érti, hogy mások mit vesződnek és szenvednek annyit. Levonja a következtetést, hogy bizonyára nem akarják annyira azt a gyereket, szégyelljék magukat. <br />
<br />
Rengeteg oka lehet, hogy miért nem válaszoltak a gyerekek. Pl. van amikor "ciki" válaszolni. A hazai környezetben emberi értékeket felsorolni sokszor álságosnak hat. Hiszen mindenki sároz mindenkit a médiában, bort isznak, vizet prédikálnak a vezetőink. Mit vár akkor a posztoló? Hogy a gyerekek is beszállnak ebbe az álszent mondókába? Inkább lapulnak, egyikük megpróbált viccet csinálni belőle, de érezték, hogy rossz ebben részt venni.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047766
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T13:43:08+01:00
2020-01-13T13:43:08+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047368" class="reply_nick_1406764" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047368 );">@Harari</a>: Azt írod: "az itt kommentelők egy része hivalkodóan, de tévesen vallja, hogy csak a régies, jelentésükben irrelevánssá vált kifejezések koptak ki a közbeszédből, így a megmaradt néhány ezer szavas aktív szókincs a százezreses viszonyítva praktikusan mindenre elég". Tehát milyen kutatás milyen eredménye mutatja, hogy milyen szavak és kifejezések tűntek el, és hogy kinek és miért hiányzik? ez a kérdés vár válaszra. A többi egyéni vélemény, mint az, hogy milyen töltött káposzta a jó.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047750
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T13:39:24+01:00
2020-01-13T13:39:24+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
OK, itt mindenki ír mindenfélét, de még mindig nem tudtuk meg, mi az, hogy hiányos szókincs. Mi hiányzik? És honnan tudjuk, hogy hiányzik?
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047620
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T13:04:51+01:00
2020-01-13T13:04:51+01:00
Reggie
http://blog.hu/user/34319
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047370" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047370 );">@Macropus Rufus</a>: Tehat, ha egy egyetemi tanar azt mondja, akkor az mar egy kutatas?<br />
<a rel="nofollow" href="https://a.te.ervelesi.hibad.hu/tekintelyre-hivatkozas">a.te.ervelesi.hibad.hu/tekintelyre-hivatkozas</a>
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047556
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T12:43:30+01:00
2020-01-13T12:43:30+01:00
Haloperidol
http://blog.hu/user/171541
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046818" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046818 );">@Aurora86</a>: <br />
The 3 million word gap: <a rel="nofollow" href="https://www.aft.org/sites/default/files/periodicals/TheEarlyCatastrophe.pdf">www.aft.org/sites/default/files/periodicals/TheEarlyCatastrophe.pdf</a>
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047522
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T12:32:18+01:00
2020-01-13T12:32:18+01:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046994" class="reply_nick_1229811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046994 );">@CCnick</a>: "számítógép az leginkább a telefont jelenti" = basztató dobozka<br />
:)
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047516
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T12:30:57+01:00
2020-01-13T12:30:57+01:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047284" class="reply_nick_1276690" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047284 );">@vergyula</a>: ég teteje - zenit
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047370
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:26:05+01:00
2020-01-13T11:26:05+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046818" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046818 );">@Aurora86</a>: <a rel="nofollow" href="https://phys.org/news/2010-09-vocabulary-decline-due.html">phys.org/news/2010-09-vocabulary-decline-due.html</a> <br />
<br />
"Professor Nicholson, from the University’s College of Education, says the vocabulary deficit is a worrying trend that threatens learning, confidence, future job prospects, relationships, and event the ability to understand jokes."
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047368
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:26:04+01:00
2020-01-13T11:26:04+01:00
Harari
http://blog.hu/user/1406764
A szókincs jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni (ráadásul azon ritka dolgok közé tartozik, ami életünk végéig eredményesen bővíthető, többek között ebből fakad, hogy az idősebbek tényleg választékosabban beszélnek) és sajnálatos, hogy az itt kommentelők egy része hivalkodóan, de tévesen vallja, hogy csak a régies, jelentésükben irrelevánssá vált kifejezések koptak ki a közbeszédből, így a megmaradt néhány ezer szavas aktív szókincs a százezreses viszonyítva praktikusan mindenre elég (esetleg csak az aktuális, intellektuálisan primitív, igénytelen környezetben) valamint a fiataloknak sincs is szükségük többre, mivel a szókincs megszerzése és bővítése az uralkodó korszellem szerint macerás, tehát kerülendő (sajnálatosan nem szerezhető be instant változatban). A hiányos szókincs viszont nemcsak tartalmi vonatkozásban silányítja a közlést (akár a befogadást, de magát a gondolatot is), hanem szegényíti annak expresszivitását is, vagyis érzelmi-hangulati töltését, ami egyben az egyéni stílus alapja, amire pedig olyan büszke kíván lenni a modern kori társadalmunk önmagát mindenki mástól megkülönböztetni kívánó egyede. Standardizált 5000 szavas szókinccsel nehéz lesz nem "birka" módon élni, vagy legalább gondolkozni. Ezen pedig alapvetően (és a tapasztalatok szerint is) a gyakorlás segíthet sokat, nevezetesen annak legkézenfekvőbb esete: az olvasás - lehetőleg klasszikus szépirodalom (gyerekeknek mese) és aztán jöhet az előadás (régiesen szónoklat), aminek még rövidtávú munkahelyi haszna is nyilvánvaló, szinte mindenütt karrier előnnyel jár a jó kommunikációs, prezentációs készség. Tehát azonkívül, hogy intellektuális élvezet, még kifizetődő is nagyobb szókinccsel rendelkezni, ráadásul majdnem mindenki közel korlátlan sikereket érhet el ezen a téren.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047332
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:16:14+01:00
2020-01-13T11:16:14+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047184" class="reply_nick_649469" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047184 );">@axolotl77</a>: ez egy természetes jelenség, a lülönböző társadalmi, tanultsági szinteken álló emberek máshogy beszélnek. Vannak akik 1891-ben is makogtak, és vannak akik most makognak.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047324
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:14:35+01:00
2020-01-13T11:14:35+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047304" class="reply_nick_39804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047304 );">@Macropus Rufus</a>: az a különbség, hogy én a megérzéseim alapján nem írok posztot
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047304
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:07:51+01:00
2020-01-13T11:07:51+01:00
Macropus Rufus
http://blog.hu/user/39804
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046818" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046818 );">@Aurora86</a>: "Van bármilyen kutatád, vagy mérés arra, hogy tényleg kisebb a szókincs, vagy csak egyszerűen így gondolja a posztoló. Én nem tapasztaltam ugyanis ilyesmit"<br />
:) ezen mosolyogtam egyet. Szóval ha te nem tapasztalod akkor nincs.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047286
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:02:49+01:00
2020-01-13T11:02:49+01:00
Gondir
http://blog.hu/user/594459
Már a kérdés is rossz. Mit jelent az, hogy hiányos, mit jelent az, hogy fiatal? Aztán: milyen felmérés támasztja alá azt, hogy a mai fiatalok (?) szókincse hiányos (?) ? Mi hiányzik? Minek kell benne lennie? Ilyen és hasonló kérdésekre kell legelőször választ találni ahhoz, hogy valaki vegye a bátorságot egy ilyen poszt megírásához.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047284
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T11:02:02+01:00
2020-01-13T11:02:02+01:00
vergyula
http://blog.hu/user/1276690
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046844" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046844 );">@midnight coder</a>: Emelje fel a kezét, aki látta már az ég tetejét! :)
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047246
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T10:53:02+01:00
2020-01-13T10:53:02+01:00
axolotl77
http://blog.hu/user/649469
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38047200" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38047200 );">@croc</a>: Nem is olyannal próbálkoznak.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047184
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T10:25:48+01:00
2020-01-13T10:25:48+01:00
axolotl77
http://blog.hu/user/649469
Én nem szeretném életkorhoz kötni a nyelv szegényedését, és azt sem tudom biztosan, hogy tényleg szegényedik-e egyáltalán. Viszont akkor segítsetek már elnevezni nekem azt a jelenséget, amit tömegközlekedésen utazva nap mint nap átélek! Emberek próbálnak beszélni/beszélgetni egymással, de nem találják a megfelelő szavakat és csak makognak meg nyögdécselnek.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047138
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T10:04:09+01:00
2020-01-13T10:04:09+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046994" class="reply_nick_1229811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046994 );">@CCnick</a>: <br />
<br />
Maga a "számítógép" szó is. A 80-as évek középéig még a "kompjúter" szó volt a gyakoribb, s arról mentek az értelmetlen viták, hogy helyesen "kompjúter" vagy "kompúter".
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047122
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T09:59:15+01:00
2020-01-13T09:59:15+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046978" class="reply_nick_1229811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046978 );">@CCnick</a>: <br />
<br />
Mondok 3 példát: oszt (linket), lájkvadász, libbant.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047036
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T09:24:07+01:00
2020-01-13T09:24:07+01:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046948" class="reply_nick_1229811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046948 );">@CCnick</a>: 100 éve még a juhász egy gyakori szakma volt. Ma már alig létezik, legalábbis idehaza.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38047008
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T09:05:07+01:00
2020-01-13T09:05:07+01:00
werinter
http://blog.hu/user/1321533
Szerintem elsősorban a régi paraszti, falusi élethez tartozó, mondhatni "szakszavak" tűnnek el a hétköznapi nyelvből. De ha belegondolunk minek is lenne ezekre a mai világban szükség? Egy gyerek de egy mostani felnőtt 20-40 év közötti embernek sem mondanak már ezek semmit, egyszerűen nem tudja átélni az adott helyzetet, nem tudja mire használni ezeket a szavakat, még ha a jelentésüket esetleg ismeri is. Ahogy változik az emberek életmódja, a világhoz való viszonyulás, a munkahelyek, a karrier lehetőségek, a szakmák, őgy változik a nyelv is.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046994
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:54:56+01:00
2020-01-13T08:54:56+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046972" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046972 );">@Aurora86</a>: próbálok nem 1kommentig visszakövetni egy párbeszédet és összefüggésében értelmezni. <br />
<br />
" cserébe van egy rakás olyan szó, ami egy mai átlagos öregnek már nem mond semmit... "<br />
<br />
Egyébként az "egérpad", "laptoptáska" lassan kezd kikopni a fiatalok szókincséből hiszen a fiatalok számára a számítógép az leginkább a telefont jelenti, játékra meg konzolt, ezekhez meg se egérpad se laptoptáska nem kell.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046978
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:47:45+01:00
2020-01-13T08:47:45+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046950" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046950 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: Sorolnád azokat az új szavakat amik érdemben bővítik az általános szókincset?
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046972
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:46:37+01:00
2020-01-13T08:46:37+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
talán olvasd végig az egész hozzászólásomat, hogy mire írtam ezeket a példákat...
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046970
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:44:24+01:00
2020-01-13T08:44:24+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046890" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046890 );">@Aurora86</a>: "Egérpad, házimozi, laptoptáska, portál, bébiszitter, imázs, darts, és még sok száz ilyen szó.." ezeket azért a 70+éves szüleim is ismerik szóval nem igazán tűnnek ütős példának.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046958
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:39:08+01:00
2020-01-13T08:39:08+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046844" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046844 );">@midnight coder</a>: <br />
<br />
Amikor a nagyobbik fiam először látott tehenet, 4 évesen, felkiáltott "nézd, egy zsiráf!".
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046954
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:37:34+01:00
2020-01-13T08:37:34+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
Mondjuk egy ilyen háttér ilyen betűtípussal még annak is elveszi a kedvét az ovasástól aki egyébként szeret olvasni. Komolyan nem értem mi visz rá embereket, hogy direkt olvashatatlanra állítsák be a blogjukat.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046952
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:37:25+01:00
2020-01-13T08:37:25+01:00
a windows egy szemét
http://blog.hu/user/1367278
"„A szomszéd bácsinak van egy BMW-je”. Ez elég lehangoló, főleg, ha hozzáteszem, hogy az osztály tanulmányi átlaga elérte a 4.3-as átlagot."<br />
<br />
A fenti idézet két mondatban hibátlanul foglalja össze a lényeget. Nem a szókincs hiánya okozza a bajt, hanem az, hogy nem értik a mondatokat és azok tartalmát, mondanivalóját amik összeállnak belőlük. Legjobb példa a birka és a kóder hívónevű, de rajtuk kívül még volt jónéhány delikvens ami nem fogta fel az írás tartalmát.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046950
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:36:53+01:00
2020-01-13T08:36:53+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046864" class="reply_nick_1416728" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046864 );">@enrikokaruszo</a>: <br />
<br />
Nem szegényedik. Új szavak jönnek, régiek mennek. Mi ebben a szegényedés?
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046948
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T08:35:34+01:00
2020-01-13T08:35:34+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046844" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046844 );">@midnight coder</a>: szerintem egy v1.0 városi gyerek 100 éve se látott se juhot se juhászbojtárt mint ahogy én se láttam gyerekként ezeket a 70-es években, ettől még nem okozott porblémát a klaszikusok megértése.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046890
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:50:53+01:00
2020-01-13T07:50:53+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046866" class="reply_nick_1416728" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046866 );">@enrikokaruszo</a>: ühüm. Ahogyan nagyapáink alatt is voltak szavak, amik pillanatok alatt eltűntek. És rengeteg új szó van, ami nem foszlik szét. Egérpad, házimozi, laptoptáska, portál, bébiszitter, imázs, darts, és még sok száz ilyen szó...
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046880
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:47:47+01:00
2020-01-13T07:47:47+01:00
Gekko
http://blog.hu/user/10074
Ugyan ilyen cikkek jelentek meg 20 és 40 és 60 évvel ezelőtt is az aktuális fiatalokról. Ez egy ilyen magyar népbetegség, amit úgy hívnak, hogy "régen minden jobb volt". Egy ilyen poszt - ami partikuláris megfigyeléseket általánosít, de legalább nem jól - garantált siker, index főoldal, helyeslő kommentek. Előttem már leírták, a változás nem minőségi kritérium, ellenben ezt nem érteni nagyon is az.<br />
Ha ennyit értesz a nyelv funkciójáról, alakulásáról, akkor szerintem ne foglalkozz kommunikációval (az is egy szakma), maradj inkább a vendéglátásnál.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046866
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:32:02+01:00
2020-01-13T07:32:02+01:00
enrikokaruszo
http://blog.hu/user/1416728
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046858" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046858 );">@Aurora86</a>: valóban tudnak egy rakás kifejezést, amelyek fél év múltán már szét is foszlottak...
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046864
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:29:11+01:00
2020-01-13T07:29:11+01:00
enrikokaruszo
http://blog.hu/user/1416728
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046784" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046784 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: szegényedik....nevezzük változásnak inkább
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046858
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:20:13+01:00
2020-01-13T07:20:13+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046844" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046844 );">@midnight coder</a>: cserébe van egy rakás olyan szó, ami egy mai átlagos öregnek már nem mond semmit...<br />
Amióta világ a világ jönnek létre új szavak, meg tűnnek el. Nem hiszem, hogy csökkenne a szókincs. Más, dehát a nagyapám is máshogy beszélt mint az ő öregapja.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046844
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T07:13:24+01:00
2020-01-13T07:13:24+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse?full_commentlist=1#c38046818" class="reply_nick_1050765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38046818 );">@Aurora86</a>: Egy rakás olyan szó van, ami egy mai átlagos fiatalnak már nem jelent semmit. Tüzesen süt le a nyári nap sugára, az ég tetejéről a juhászbojtárra... Emelje fel a kezét az, aki látott már élő juhászbojtárt! A legtöbb mai gyerek juhot is csak az állatkertben, valahol az elefánt és a leopárd között.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046818
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T06:52:37+01:00
2020-01-13T06:52:37+01:00
Aurora86
http://blog.hu/user/1050765
Van bármilyen kutatád, vagy mérés arra, hogy tényleg kisebb a szókincs, vagy csak egyszerűen így gondolja a posztoló.<br />
Én nem tapasztaltam ugyanis ilyesmit. Azon kívül, ugye, hogy az öregek szerint ugye a fiatalok mindig rosszabbak mint ők, de hát ez így van 5000 éve.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046784
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-13T05:47:02+01:00
2020-01-13T05:47:02+01:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
Nem hiányos.<br />
<br />
Egyszerűen fejlődik a nyelv.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046620
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-12T23:36:44+01:00
2020-01-12T23:36:44+01:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
Azok a szülők, akik csak napi egy mesekönyvet olvasnak fel... Elég sokan lehetnek. Sajnos én viszonylag keveset mesélek a gyerekeknek, de kevés olyan emberről tudok, aki minden este egy egész mesekönyvet olvas fel :)<br />
<br />
Nem kikerülve a lényegét, nyilvánvaló, hogy a szókincset az olvasás növeli leginkább. A TV vagy az internet természetesen próbál egy bizonyos szintet tartani, amin a legtöbb emberhez el tud jutni és még nem kínos, hogy milyen alacsony. (tehát nem lehet folyton vért és pornót adni, mert az már kontraproduktív lenne és a műveltebb rétegek nem néznék). Viszont ez a szint nagyon alacsony és csak alapkifejezések szerepelnek benne.<br />
<br />
Az olvasás sajnos olyan kihívás, amely nehéz a mai fiataloknak, az emberi természet pedig olyan, hogy automatikusan próbálja megkerülni a nehézséget. Egy filmmel azonnali audiovizuális élményt kapsz, passzív befogadóként, ki vagy szolgálva. Egy jó könyvben nem vagy annyira passzív és el is kell képzelned a dolgokat. És sokkal lassabb, mint egy film.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046566
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-12T23:08:38+01:00
2020-01-12T23:08:38+01:00
Gyurikutya
http://blog.hu/user/1204659
Tetszik a posztod, értékes kérdést vet fel, ezért is remélem, nem haragszol meg, ha írásod több bekezdésre osztását javaslom, ugyanis az agyunk egyszerre csak 8 mondatot képes elemezni. A gyerekek szókincse már a '90-es évek óta vészesen fogy és ennek több oka van. A legkomolyabbak: 1./ ahogy említed is, a szülők, rokonok egyre kevesebb minőségi időt képesek együtt tölteni a gyermekkel, olvasni nekik, szójátékot játszani velük. Beletartozik, hogy - tisztelet a kivételeknek - ők sem olvasnak túl sokat. 2./ az iskolarendszer képtelen levetni poroszos múltját, mennyiségi és nem minőségi tudást nyújt az agyonterhelt diákoknak, nem tanítja meg őket gondolkodni, felfedezni a világot, amivel gyarapítaná a szókincsüket is. 3. A kütyük uralnak mindent, nem a gondolat fontos, hanem a kép, a gyors információ, ami legyen minél könnyebben emészthető. A szavak helyére bitek férkőztek. És még folytathatnánk hosszan tovább.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046452
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-12T22:41:36+01:00
2020-01-12T22:41:36+01:00
Túl sok felhasználó
http://blog.hu/user/1398545
Ha csak arról beszélgetnek a szülők a gyerekkel, hogy mi történt a gyerekkel, akkor az nagyon nyögvenyelős. Egyrészt a gyerek ezt faggatásnak érzi, másrészt meg kb. a tizedik óvodai/iskolai nap után kimerül a tanulható szavak száma. Ha a szókincsbővítés a cél, akkor érdemesebb lenne a szülőknek is beszámolni a napjukról: a felnőttek ugye több szót ismernek, tehát már ebből tanul a gyerek. Aztán előkerülnek olyan témák is, amik a gyerek világában nem léteznek, ebből is tanul a gyerek. Harmadrészt meg így kölcsönös lesz a beszámoló, a gyerek nem érzi annyira faggatózásnak a beszélgetést, és így a sablonkérdésre (mi volt az iskolában?) talán nem sablonválaszt (semmi) ad.
https://neoblogja.blog.hu/2020/01/12/miert_hianyos_a_fiatalok_szokincse/full_commentlist/1#c38046436
Válasz erre: Miért hiányos a fiatalok szókincse?
2020-01-12T22:39:33+01:00
2020-01-12T22:39:33+01:00
Muhammad Balfas
http://blog.hu/user/774864
Az öltözékük is hiányos..
https://neoblogja.blog.hu/2019/12/10/egyszer_volt_hol_nem_volt_az_agresszion_tul/full_commentlist/1#c37936998
Válasz erre: Egyszer volt, hol nem volt, az "agresszióhegyen" túl
2019-12-11T17:39:47+01:00
2019-12-11T17:39:47+01:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
"Ma már biztos kevés gyermeknek lenne „izgalmas” egy Kis Vakond..."<br />
Ez Kisvakond.<br />
<br />
"... a Tom és Jerry"<br />
<br />
A Tom és Jerry? Hát az éppen az agresszióról szólt. Mint a gyalogkakukk is...
https://neoblogja.blog.hu/2019/12/10/egyszer_volt_hol_nem_volt_az_agresszion_tul/full_commentlist/1#c37936700
Válasz erre: Egyszer volt, hol nem volt, az "agresszióhegyen" túl
2019-12-11T16:06:52+01:00
2019-12-11T16:06:52+01:00
Hagrid
http://blog.hu/user/193007
Frakk direkt szadizza a macskákat, még akkor is, ha a kedvére akartak tenni. Mit lehet ebből tanulni? Ha macskának születtél, szívsz, csinálhatsz bármit? Mekk mestert folyamatosan megverik, az nem erőszak? Megdicsőülnek a gyurmafilmek ebben az írásban. Nem tudom, beugrik-e Auguszta randija, mikor a várt férfit képzeli el, és egy ponton felfal két tojást és egy kolbászt és terhes lesz. Na ez mennyire gyerekeknek való? <br />
Fogalmam nincs, melyik mai rajzfilm ilyen erőszakos, mint a fent beharangozott. Talán a Találd ki, mennyire szeretlek? A Bogyó és Babóca? A Bob, a mester? A Tűzoltó Sam? Barney és barátai?
https://neoblogja.blog.hu/2019/12/10/egyszer_volt_hol_nem_volt_az_agresszion_tul/full_commentlist/1#c37936310
Válasz erre: Egyszer volt, hol nem volt, az "agresszióhegyen" túl
2019-12-11T14:10:02+01:00
2019-12-11T14:10:02+01:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
"Igen, azokról a hihetetlen mesékről beszélek" amikben a legkisebb királyfi sárkányt gyilkol, amiben Hófehérkét megmérgezik, amiben a sellőlányt kicsinálják, amiben a kisgömböz felzabál egy családot, amiben a Rózsika cs. évszázados kómába esik amiben a farkas felzabálja a nagyit aztán a vadász kibelezi, amiben a banya meg akarja enni a gyerekeket akik ügyesebbek így sikerül nekik élve elégetni.... <br />
<br />
basszus, a mesék mióta a világ világ véresek, hullanak bennük a jók és rosszak
https://neoblogja.blog.hu/2019/10/30/a_hazassag_intezmenye_456/full_commentlist/1#c37935408
Válasz erre: A házasság intézménye
2019-12-11T09:39:47+01:00
2019-12-11T09:39:47+01:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
Érdekes gondolatok, bár nem túl eredetiek. Ezeket a tanácsokat bármelyik szófecsérlő tanácsadó felületen fel lehet lelni. Ezt nem kritikaként írom, hanem a tényszerűség kedvéért.<br />
<br />
A valódi probléma már eleve ott kezdődik, ha a kapcsolattal "foglalkozni" kell. Ha ugyanis nincs eleve belső indíttatás a társunk mindennapi jó közérzetének megteremtése iránt, hanem ezen "dolgozni" kell, meg "karbantartani" a kapcsolatot, akkor az azt jelenti, hogy magunktól erre már nincs belső igényünk, nem tartjuk fontosnak. <br />
<br />
Képletesebben úgy fogalmazhatunk, hogy ugyan miért kellene tudatosan legyűrnünk kedvenc eledelünket/italunkat testünk táplálása okán, ha azt magunktól és szükség nélkül is szívesen elfogyasztanánk még akár úgy is, ha nem válik hasznunkra?!!!<br />
<br />
Persze, a személyes kötődés kifejezése szükséges, de csupán technikai és azon belül is személyre szabott dolog. Van akinek elég egy érzékeny mosoly, másnak a legszebb csillag kell az égről, na és persze szükséges, hogy meglegyen ehhez a zsákhoz a szükséges folt is. A lényeg viszont nem változik. Ha valaki valóban azzal él, aki nélkül már egyáltalán nem is akarna, annak nem kell sem útmutató, sem szándékoltság a kapcsolat fenntartásához. A kapcsolat ugyanis nem autó, Rossz volt a szemléltetés. Az autót igyekszünk saját jól felfogott ÉRDEKÜNKben megfelelő műszaki szinten tartani, de egy kapcsolat az idővel változik, és a résztvevői együtt változnak benne. Így válnak lassan egymás elválaszthatatlan részeivé. Nem kell "dolgozni" az "igen"-kori állapot fenntartásán. Minek? Nem sikerülhet, és nem is szükséges. Csak hagyni kell végérvényesen összenőni azt, amiről egyszer elhatároztuk, hogy egynek éljük.
https://neoblogja.blog.hu/2019/12/10/egyszer_volt_hol_nem_volt_az_agresszion_tul/full_commentlist/1#c37935174
Válasz erre: Egyszer volt, hol nem volt, az "agresszióhegyen" túl
2019-12-11T08:19:21+01:00
2019-12-11T08:19:21+01:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
Nem lehet burokban nevelni...<br />
Rosszul értelmezve nem, de igenis lehet elkülönítve. Muszáj, mert másként nem lesz, aki a normalitás szikráját tovább viszi. És ne mondja senki, hogy nem lehet, mert nálunk négy esetben is sikerült. Most lépnek a szülő korba, és nem lettek selyemgyerekek. Tudatában vannak a környező világ jellemzőinek, visszásságainak, agresszivitásának, de nem váltak részesévé. Ehhez persze nagyon odaadó, szisztematikus nevelőmunkára, világképalkotásra volt szükség, amit a "modern" szülők mindenféle identitási, meg önmegvalósítási magyarázatokkal próbálnak lerázni magukról. Én viszont úgy gondolom, hogy aki nem akar teljes lényéből anya, apa lenni, akinek nem elsősorban fontos a család, csupán az élet elfogadott díszlete, az ne vállaljon gyereket. Inkább legyünk kevesebben, mint rettegjünk egymás felelőtlen életvitelétől. <br />
A téma néhány szegmensét már magam is feldolgoztam a saját blogomon. Nem értek egyet a társadalomra tolt szülői felelősség sztereotípiáival. Szülőnek lenni minden korban kihívás volt, ma is az. A kihívásoknak pedig meg kell felelni, vagy nem kell vállalni. Amúgy a felvetett problémával maximálisan egyetértek, de nem gondolom, hogy ne lenne korszerű ellenszere, csak meg kell találni mindenkinek a saját gyereke számára megfelelő védelmet.
https://neoblogja.blog.hu/2019/11/29/egy_gyermek_karacsonya_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37900132
Válasz erre: Egy gyermek karácsonya a 21.században
2019-11-30T20:43:09+01:00
2019-11-30T20:43:09+01:00
xtlight
http://blog.hu/user/353097
Értelmes szülők és gyerekek, meg a bővebb család számára ez valóban nagy dilemma. Tegyük fel, hogy van pénz is, idő is a gyerekekre. Az év további 364 napján is igyekeztek minden elérhető élményt megadni, minden szükségeset azonnal megvenni, minden tolerálható játékot, ajándéktárgyat megvásárolni. Mi marad az ajándékozás ünnepére?!
https://neoblogja.blog.hu/2019/11/29/egy_gyermek_karacsonya_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37897712
Válasz erre: Egy gyermek karácsonya a 21.században
2019-11-30T08:10:43+01:00
2019-11-30T08:10:43+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Lehet, hogy neked nagy meglepi, de egy számítógépnek vagy egy telfonnak pont úgy lehet örülni, mint a te gyerekkorodban az első saját kőbaltának.
https://neoblogja.blog.hu/2019/11/11/szelfim_szelfim_mondd_meg_nekem_ki_vagyok_en_az_eletben/full_commentlist/1#c37848818
Válasz erre: Szelfim, szelfim mondd meg nékem, ki vagyok Én az életben?
2019-11-15T15:57:18+01:00
2019-11-15T15:57:18+01:00
ok_booker
http://blog.hu/user/1488230
OK BOOMER
https://neoblogja.blog.hu/2019/11/11/szelfim_szelfim_mondd_meg_nekem_ki_vagyok_en_az_eletben/full_commentlist/1#c37835710
Válasz erre: Szelfim, szelfim mondd meg nékem, ki vagyok Én az életben?
2019-11-12T09:20:58+01:00
2019-11-12T09:20:58+01:00
Ződ2000
http://blog.hu/user/888861
Szerintem ez a poszt lényegesn túllihegi a kérdést.<br />
<br />
A selfie egy új jelenség amit a technika tett lehetővé, személy szerint semmi bajom velük, bár én is jobban szeretem a személy nélküli fotókat, utólag visszagondolva előfordult hogy hiányzott egy két "werkfotó" .-
https://neoblogja.blog.hu/2019/10/04/meghitt_randevu_a_mobilommal/full_commentlist/1#c37707750
Válasz erre: Meghitt randevú, a mobilommal.
2019-10-06T17:35:22+02:00
2019-10-06T17:35:22+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/10/04/meghitt_randevu_a_mobilommal?full_commentlist=1#c37704230" class="reply_nick_1020094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37704230 );">@Adi21</a>: A régi "szép" időkben az utasok a járműveken alapvetően három tevékenységet végeztek:<br />
- Néztek meredten maguk elé / ki az ablakon.<br />
- Olvastak. Lehetőleg olyan újságot, ami kinyitva a szomszéd ölébe ért. Persze beleolvasni illetlenségnek számított, így a szomszédnak maradt az első tevékenység.<br />
- Ettek. Lehetőleg jó hagymásat. Utána lenyomták egy kis házi kerítésszaggatóval, majd böfögtek jóízűen néhányat, elvégre a jó emésztésnél tényleg nincs fontosabb.
https://neoblogja.blog.hu/2019/10/04/meghitt_randevu_a_mobilommal/full_commentlist/1#c37704230
Válasz erre: Meghitt randevú, a mobilommal.
2019-10-05T14:54:09+02:00
2019-10-05T14:54:09+02:00
Adi21
http://blog.hu/user/1020094
En ertem, hogy ezek a mai fiatalok...<br />
A problema fennall es jogos, plane a peldamutatassal es a kisgyerekekkel.<br />
Ha regen latott ismerossel talalkozom, akkor persze nem zavar meg minket a technika. De oszinten. Parkapcsolat/hazassag/csalad... Nem az a normalis manapsag, hogy untat a masik? Lobogo szenvedely az nagyon faraszto es nem normalis. A csalad altalaban nem azert mert egyutt etterembe, mert imadjak egymast. Hanem mert ha massal mennek, akkor balhe van... Ha nincs mas hobbi a neten kivul, az tenyleg nem jo. De a tulzott kozelseg sok parkapcsolatot mergezett mar meg...<br />
<br />
Egy nyugati 'stand up' komediastol kedvenc idezetem: "Az Iphone tonkretette a generacionkat. A metron/vonaton mindenki zombi es bamul bele a telefonjaba, ahelyett hogy tartalmasan, meghitten kapcsolodna utastarsaihoz" :)). Mert elotte is csak az 'orultek'/'furcsak' csinaltak. Legfeljebb tobben olvastak konyvet.
https://neoblogja.blog.hu/2019/10/04/meghitt_randevu_a_mobilommal/full_commentlist/1#c37703212
Válasz erre: Meghitt randevú, a mobilommal.
2019-10-05T07:56:29+02:00
2019-10-05T07:56:29+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Manapság azért már nem feltétlenül azért ül az ember egy asztalnál mert annyira kedveli az illetőt. Gyakoriak Pl. a csapatépítő tréningek, gyakran olyan emberekkel is, akik még csak nem is a munkatársaid, hanem a cég egy teljesen másik részlegéből vannak. És bár a hátad közepére sem kívánod, de a részvétel "ajánlott". Így aztán pár percet kényszerből esetleg társalogsz a melletted ülő vadidegennel vagy nem, aztán szépen előveszed a mobilt...
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37686412
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-30T19:25:11+02:00
2019-09-30T19:25:11+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37682086" class="reply_nick_1476122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37682086 );">@Örömhernyó</a>: "Nem hiszem, hogy erkölcsi szempontból ítéli el bárki is az interneten lógást"<br />
<br />
Postoló pont azt fejti ki, hogy az így felnőtt gyerekek híján vannak az emberi értékeknek.<br />
<br />
"Például a mai fiatalok alig dugnak."<br />
Nem tudom, sajna már vagy 20 éve volt annak, hogy bárki is fiatalnak nevezzen. De a huszonéves kollégáim elég szorgalmasan nősülnek, és alig hiszem hogy szűzen teszik ezt.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37686376
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-30T19:18:32+02:00
2019-09-30T19:18:32+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37682956" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37682956 );">@]{udarauszkasz</a>: "Es akkor ott van az, aki megveszi mindkettot, mert nem kepes azonosulni egyikkel sem"<br />
<br />
De ez az elenyésző kisebbség. A választáson pedig a többség dönt.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37685424
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-30T15:24:34+02:00
2019-09-30T15:24:34+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37683218" class="reply_nick_17430" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37683218 );">@Bobby Newmark</a>: en is jobban kezeltem pl. a tvt, egyeb elektronikat gyerekkoromban, mint anyamek, de attol meg nem zarkoztam be a szoba melyere hetvegen. Max telen.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37683218
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T21:02:20+02:00
2019-09-29T21:02:20+02:00
Bobby Newmark
http://blog.hu/user/17430
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37680270" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37680270 );">@MEDVE1978</a>: Ott a pont.<br />
A világ most ilyen. A gyerekek alkalmazkodnak hozzá, és kihasználják. Lehet rajta sajnálkozni, de egy 4 éves gyerek aki megtanul kezelni egy tabletet előrébb lesz a mai életben, mint aki bogarak lábát tépkedi ki.<br />
Ez van, a világ halad, a skilleket minél hamarabb tanulja meg valaki, annál sikeresebb lehet később az életben.<br />
Szarni rá, hogy mit gondolnak az öregebb korosztályok, nem a 20-50-100 évvel ezelőtti világra kell felkészíteni a gyerekeket, hanem a maira, holnapira.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682956
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T19:33:51+02:00
2019-09-29T19:33:51+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37682004" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37682004 );">@midnight coder</a>: Es akkor ott van az, aki megveszi mindkettot, mert nem kepes azonosulni egyikkel sem. Ez, es a kulonbozo tudomanyos, tarsadalmi egyeb kommunikacio, es a sajat nyitott szeme alapjan megprobalja felterkepezni azt a kollektiv kaoszt, ami jelenleg ezen a bolygon uralkodik.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682944
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T19:29:55+02:00
2019-09-29T19:29:55+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37679482" class="reply_nick_117536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37679482 );">@MAXVAL bircaman közíró</a>: A hatterhatalom eszkoznek tekinti a technikat.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682086
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T14:40:49+02:00
2019-09-29T14:40:49+02:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37682012" class="reply_nick_126052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37682012 );">@midnight coder</a>: Nem hiszem, hogy erkölcsi szempontból ítéli el bárki is az interneten lógást. Sőt, a neten, mivel anonimitást biztosít, sokkal merészebbek is ki lehet állni egy ügy mellett, lehet viccet csinálni a hülye vallásokból, politikusokból vagy komolyan szervezkedni valamilyen céllal.<br />
A baj inkább az, hogy közben azért még mindig a földi porhüvelyünkben élünk és rohadt gyorsan el tud repülni az idő az emberek feje felett, az internet pedig az időtlenség helye, napi 24 órában leköthet, közben meg ketyeg a biológiai óra, elmulaszt olyan életeseményeket az ember, amiket meg kellene élni a való életben.<br />
Például a mai fiatalok alig dugnak. Tudom, ez egy primitív biológiai dolog, de egyre inkább afelé haladunk, hogy a lányokat kielégíti az instagramra posztolás, a fiúk meg horpadt mellű, lapos seggű, görbe hátú incelként egymásra találnak a neten és minden kommunikációjuk ott zajlik.<br />
Régen is voltak szerencsétlen srácok, de ma ők új szubkultúrát alkotnak a neten és lassan az lesz a furcsa, aki még szexel a való életben. Igaz, amit sose tapasztalnak meg, az nem is fog nekik igazán hiányozni.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682084
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T14:39:59+02:00
2019-09-29T14:39:59+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Amúgy szerintem az ilyen, a személyes kommunikációt sirató emberkék általában extrovertáltak, és el sem tudják képzelni, hogy van egy rakás olyan ember, akiknek kimondottan áldás, hogy a kütyük révén nem kényszerülnek annyira gyakran rá a személyes kommunikációra.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682012
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T13:57:51+02:00
2019-09-29T13:57:51+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Amúgy kétlem, hogy ez a generáció a mobiltelefonjával annyival rosszabb lenne erkölcsi és emberi tulajdonságok terén, mint az előzők akik összehozták a különféle vallásháborúkat, a világháborúkat, a holocaustot a maga 6 millió és a kommunizmust a maga 120 millió polgári áldozatával.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37682004
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T13:55:09+02:00
2019-09-29T13:55:09+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37680270" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37680270 );">@MEDVE1978</a>: "Sajnos a gyerekek döntő többsége nem néz ezek mögé az internetes tények mögé, mert igaznak veszi a "hiteles forrásokat" "<br />
Ez nem igazán technológia függő. Az emberek 99.9%-a megveszi a saját információbuborékjában lévő sajtótermékeket internet nélkül is, és az egyik fele azt hiszi el ami a baloldali sajtóban van, a másik meg azt ami a jobboldaliban van, és egyiknek sincs módjában ellenőrizni bármelyiket. És még az az ideális állapot, amikor van kétféle újság.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37681442
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T10:43:41+02:00
2019-09-29T10:43:41+02:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
A dolgok mögé nézéssel sokszor az a baj, hogy óriási erőforrásba kerülnek. Tegyük fel, hogy valaki utána akar menni egy dolognak, például annak, hogy mi történt a második tatárjárás idején Magyarországon. Amit maximum találsz, az egy oldal a magyar wikipedia-n vagy egyéb hasonló szócikkeket. Ez azt mutatja, hogy a mongolok egy ideig jöttek be, aztán brutálisan tönkreverték őket. Az esemény tudományos, kutatott háttere valószínűleg ennél százszor bővebb, csak az régebbi és leírt könyvekben található meg. A tudós lehet, hogy elolvassa ezeket, amikor "kutat", de ezek analóg információk, így a netezgető magánember nem megy majd el a könyvtárba, hogy kivegye az erről szóló könyvet. <br />
Gyakorlatilag az történt, hogy az információ egy vagy néhány bizonyos interpretációja vált uralkodóvá az esetek döntő többségében. Egyes variációk nyilván elhaltak, mivel csak analóg hátterük van. Ebből a szempontból valóban úgy van, hogy a domináns, tőkével jól ellátott média "állítja be az emberek világnézetét, ízélését". <br />
<br />
A fiatalok esetében én még mindig a genetikai determinációt tartom a legfontosabbnak. Aki fiatal az döntően egy másik emberrel akar szexelni. Ezt pedig nem váltja ki az internet és a netes pornó. Van egy kiszorító hatás és egy olyan kör, aki megelégszik azzal, hogy kiéli magát az internetes pornóban / nő létére a romantikus regényekben is. De ez még mindig nem döntő, a fejlett világ népességfogyását nem ők okozzák, hanem más tényezők (női egyenjogúság, individualizmus). A fejlett világ akkor lesz bajban, ha az AI olyan tökéletes illúziót tud majd nyújtani, hogy a tökéletes férfi / nő, sőt család elérhető lesz online. Akkor ugyanis nem nagyon lesz motiváció arra, hogy az emberek ténylegesen erőfeszítéseket tegyenek a másik fél meghódítása / családalapítás érdekében. Ez viszont talán még messze van, szerintem legalább 50 év és akkor sem lesz széles körben elérhető.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37680908
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-29T02:02:29+02:00
2019-09-29T02:02:29+02:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37680270" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37680270 );">@MEDVE1978</a>: "Azt kell megtanítani a gyerekeknek, hogy nem minden, ami így elérhető hiteles."<br />
<br />
Sokáig én is így gondoltam, hogy az embereket meg kell tanítani a dolgok mögé nézni, hiteles információkat keresni, válogatni. De ma már nem így gondolom. Évezredekig élt az emberiség úgy, hogy kizárólag az uralkodó osztály és az azt támogató papság által közvetített információkat, törvényeket, véleményeket ismerte vagy még azokat se. Mindenki tette a dolgát, az emberek annyit tudtak, amennyi a munkájuk elvégzéséhez kellett. A paraszt dolga nem a gondolkodás volt. Manapság elhitetik az emberekkel, hogy lehet Balin élni európai szinten passzív jövedelem nélkül, semmiből pénzt csinálni, folyton instagramozni, az élet egy nyaralás, a földi mennyország közel van, csak oda kell tenned magad, agilisan, MLM-ezni, önsegítő könyveket olvasni stb. Ez a modern átverés. Régen azt hitették el a hatalom birtokosai, hogy ha az érdekeik szerint élsz, akkor a mennybe jutsz majd. Az a helyzet, hogy ha mindenki ugyanabban a hazugságban hisz, akkor nagyon is jól működhet a társadalom. Még ha a szíve mélyén a legtöbb ember érzi is hogy nem egy valós dologban hisznek. Ilyen volt régen a vallás, a túlvilágba vetett hit. Ilyen ma az amerikai álom, hogy ha belesimulsz a rendszerbe, keményen dolgozol, jó adós vagy, gyűjtöd a credit score-t, akkor bármi lehet belőled.<br />
Az a lényeg, hogy mindenki ugyanabban hisz, amit az uralkodó osztály kijelölt (a katolikus háttérhatalom régen, a liberális kapitalista elit manapság), így egy irányba húz a társadalom. Így senkinek fel se merül a fejében, hogy mi van, ha ez az egész egy hazugság.<br />
A mai gyerekeknek is van gyerekkora, csak az nem olyan, mint az enyém volt. Nekik a okostelefonozás lesz az, amire majd nosztalgiával gondolnak vissza. Ami változik, az a szexuális aktivitás csökkenése, míg a 60-as években mindenki vegyült, ismerkedett, szexelt, ez előbb az AIDS-hiszti miatt lett tabu, majd bejött az internet és minden adott ahhoz, hogy partnerek nélkül éljék az online életüket a fiatalok. Mutatnak magukról egy képet a neten, de abban semmi személyes nincs, az egész egy felvett szerep, ha a való életben kellene ismerkedniük, lefagynának, megszégyenülnének. Nem baj ez, csak más, mint ahogy én felnőttem, lehet, hogy biztonságosabb is. A mai fiatalokat valószínűleg nem fenyegeti az, hogy egy diszkóban összeverekedjenek amiatt, mert az egyik rányomult a másik csajára. Mert ki se mozdulnak otthonról vagy ha ki is mozdulnak, akkor Starbucks-ba vagy hasonló biztonságos helyekre mennek, ahol kamerák figyelik minden lépésüket.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37680270
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-28T19:38:18+02:00
2019-09-28T19:38:18+02:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
Emlékeim szerint már az ókori görögök azt mondták, hogy annyi a fiatalabb generációknak, azok elhagyják őseik erkölcseit, nem érdekli őket az idősek tisztelete, hagyományok stb.<br />
<br />
Az az érvelés érdekes, hogy ezek a gyerekek függők az új technológiáktól és adottnak tekintik azokat. 40 éves vagyok, a gépkocsi életem része volt, mindig "adottságnak" tekintettem, ahogy a városban a tömegközlekedést is. Nem tanultam meg lovagolni, sőt egy csirke torkát sem tanultam meg átvágni vagy megnyúzni egy levadászott állatot, esetleg gyufa és öngyújtó nélkül tüzet gyújtani. Ennek megfelelően több korábbi generáció számára megszokott helyzetekben mondtam volna csődöt, lettem volna életképtelen. Tehát ez a folyamat állandó, nem hiszem, hogy emiatt kellene aggódni. Az egyetlen ellenérv számomra az, hogy a technológiai fejlődés nagyon gyors és dinamikusan gyorsul, amiatt "széteshet" a dolog, tehát a gyerekek tömegesen nem tanulnak meg olyan skilleket, amelyek kellenének a társadalomnak.<br />
<br />
Az internet óriási fejlődési robbanás volt, azt hiszem nem fogtuk fel sohasem, hogy mekkora. Ennek nyilván van jó oldala és rossz oldala is. Az egyik az információ végtelen manipulálhatósága. Ma már a legtöbben az interneten keresnek utána a mindennapi életben és a tudományos életben is forrásoknak. Ha tehát megragad egy hiteltelen forrás a neten, akkor abból az lehet, hogy ráépítenek rengeteg mindent. Politikailag így mozognak egyes kampányok, a közösségi média segítségével, ahol évekig semmiféle "cenzúra" nem volt az állítások igazságára vonatkozóan. <br />
A google, a youtube formálja a valóságot is, az elérhető tartalmaikkal, egy olyan politikai beállítottság alapján, ami liberálisnak (az USA mérce szerint baloldalinak mondható). <br />
Kijön egy kifejezetten rossz film, viszont a stúdió érdeke, hogy sikeres legyen. A nézők sorra jönnek ki csalódottan a moziból és töltik fel a youtube-ra a kritikáikat, de a youtube ezeket hátrasorolja, hogy a nyilvánosság elsősorban a studió reklámjaival és a fizetett pozitív kritikákkal találkozzon.<br />
Sajnos a gyerekek döntő többsége nem néz ezek mögé az internetes tények mögé, mert igaznak veszi a "hiteles forrásokat", reálisnak a kirakatéleteket a facebookon (aztán szorong, hogy a Marcsi megint Balin sütteti a fenekét és csókolgatja jóképű férjét, még mindig gyönyörű és sovány két gyerek után is, míg ezzel kontrasztban az ő férje pörköltfoltos atlétában sörözik a TV előtt, ő pedig dupla olyan nehéz, mint lánykorában, ráadásul a gyerekek is rosszak.<br />
Holott sokkoló, hogy mennyi trendi baromság, hazugság van fenn a neten. Azt kell megtanítani a gyerekeknek, hogy nem minden, ami így elérhető hiteles.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37679662
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-28T17:19:59+02:00
2019-09-28T17:19:59+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
<a href="https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban?full_commentlist=1#c37679452" class="reply_nick_1187509" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37679452 );">@Budapest a kutyaszar városa</a>: <br />
<br />
Nekik gyerekeik?? ......huuh.<br />
Azt felelősségvállalásnak....áldozathozatalnak....lemondásnak....önfeláldozásnak...szeretetnek hívják.<br />
Ezektől az emberi értékektöl fényévekre vannak.....bakker.<br />
Ne nevettess ...jobban szeretik a technológiát mint egy másik embert.<br />
Nekik gyerekek?<br />
Ja a kutyámnak meg mutogatom a bibliát. Kb......sok a hasonlóság.<br />
Ha a mi korosztályunk (52 vagyok) elváltak túlnyomó többség......akkor ezen idióta generációban.......ritka lesz a ”leélek egy életet” egy emberrel akit a világon a legjobban szeretek.<br />
Hűség...szerelem....becsület....stb.<br />
Nekik üres frázisok....nekem valóság.<br />
Ezért hiszem róluk " üres fejű magányos emberek...felnőttek" lesznek.<br />
Akiket nyájként lehet terelni......birkák.<br />
:)
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37679482
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-28T16:38:35+02:00
2019-09-28T16:38:35+02:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
A háttérhatalom retteg a technológia feletti kontroll elvesztésétől, ennyi az egész.
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37679452
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-28T16:31:10+02:00
2019-09-28T16:31:10+02:00
Budapest a kutyaszar városa
http://blog.hu/user/1187509
Veszett fejsze veszett nyele. A gyerek 8-10 éves koráig csak, csak.... de a korszellemet nem lehet legyőzni. Ők azt fogják mesélni nagy élményként a saját gyerekeiknek, hogy milyen volt az újabb és újabb mobiljuk .
https://neoblogja.blog.hu/2019/09/25/_valodi_gyermekkor_a_21_szazadban/full_commentlist/1#c37678914
Válasz erre: "Valódi" gyermekkor a 21. században
2019-09-28T14:09:04+02:00
2019-09-28T14:09:04+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
Nem lesznek ezek a gyerekek boldogabb és kigyensúlyozottab ..kvázi jobb.,.emberek mint az előző generációk.<br />
Egyre kiszolgáltatottabbak a technológiának.....azaz függők.<br />
Nagyjából az ”élet” az evolúció kihalásra itéli azon fajokat akik valami...vagy valamik nélkül képtelen boldogulni.<br />
Nem életre valók ,magyarul.<br />
Látom a gyerekeimen ( 19 és 20 évesek). Mennyire kiszolgáltatottak a kütyüknek és a netes oldalaknak. Azaz szolgalkü emberek.<br />
Sajna .